Isnin, 9 Mei 2011

VADEE


VADEE ( aku tak pasti betul atau tak ejaan nie atau sebutan kuih nie).
jadi untuk entry yg ini aku buat kuih nie kat rumah malam tadi. kuih nie mengunakan kacang dhal yang aku beli di Econsave aku rasa harganya rm 0.90 jer aku . Ok cara menyediakan nyer jeng..jeng..jeng.. rendam kacang dhal nie lebih kurang ( aku rendam pagi petang baru buat) lepas 2 blender jer kacang dhal nie jgn hancur sangat, kemudian potong dadu bawang besar dan cili merah ikut suka korang la, campur dan gaulkan benda2 nie sekali lepas 2 letak garam, gula sikt dan jintan manis secukup rasa, gaul lagi. kemudian panaskn minyak . kepal kacang dhal yg dh dicampur dgn bahan2 yg di gaul tadi kemudian leperkan sedikit guna tangan ( yg nie kena skill sikit). lepas 2 goreng sampai gareng...hehaaa.. bini aku jelessssssssssss la pulak ceit..

Tiada ulasan:

Halaman