Rabu, 24 Ogos 2011

Cerita Ramadhan 2011 / 1


Salam Ramadhan, sabtu & ahad yang lepas memang letih sikit pasal mengecat sampai pukul 4.00 pagi dan terus besahur. Tahun lepas sepatutnya aku nak mengecat rumah tapi memandangkan org umah bersalin masa 2 , 2 yang tunda ke tahun ini, antara minat aku selain dari musik aku suka juga mengecat rumah dan mengubah suai cara D.I.Y. ( aku tak minat mengemas yang minat mengemas orang umah aku jer haha )


Cat Jotun, cat yang berasal dari negara Norway hahaha tu yang aku minat pada brand nie. memang dah lama aku guna brand nie, harga pon o.k , yang jenis nie baru RM 35.00 untuk 7 liter, tapi kalau yang jenis bekilat sikit dan ada kualiti ( kalau budak 2 conteng boleh lap) boleh mencecah RM 100 keatas untuk 5 liter. tapi aku pakai yang nie pon dah ok.


cermin nie segala bingkai mesti kena turun, yang nie leceh sikit pasal kena bukak dan pasang.

dah 3 tahun tak cat rumah, warna sebelum nie Krim cair.


tahun nie kasi kaler purple ( Jotun/ purple rain)


tambah sikit dekorasi orang umah aku yang pilih

2 ulasan:

Halaman